Usuwanie ósemek

Ósemki są zębami, które bardzo często powodują liczne problemy. Stają się przyczyną wad ortodontycznych, a także przysparzają dolegliwości bólowych. Ich położenie wiąże się z dużymi problemami w utrzymaniu odpowiedniej higieny, co sprzyja rozwojowi stanów zapalnych, czy próchnicy. Takie czynniki sprawiają, że bardzo często usunięcie ósemek staje się koniecznością. W Kubiak Clinic zabieg ten wykonywany jest w znieczuleniu, po sprawia, że Pacjent nie odczuwa żadnych dolegliwości bólowych.

Po wykonanym zabiegu Pacjent otrzymuje zalecenia, okłady lodowe oraz sterylne gaziki, by jego rekonwalescencja była jak najszybsza. Jeśli wystąpi taka konieczność – tuż po trwałym usunięciu zęba Pacjent otrzyma zalecenie antybiotykoterapii wraz z receptą.

O usunięciu ósemek decyduje dentysta, ortodonta lub protetyk – to oni na podstawie stanu jamy ustnej, a dokładnie zgryzu zlecają Pacjentowi najlepsze opcje leczenia. Nasz chirurg stomatologiczny wykona ekstrakcję ósemki – zarówno zdrowej, jak i objętej stanem zapalnym. Każdorazowo z wykorzystaniem nowoczesnych metod chirurgicznych.

Kiedy zdecydować się na wyrwanie ósemki?

Chirurgiczne usunięcie ósemki to zabieg, do którego kwalifikują się Pacjenci przed założeniem estetycznego aparatu ortodontycznego lub przed rozpoczęciem leczenia protetycznego. O wyrwaniu specjaliści decydują także w przypadku:

• zatrzymanej ósemki.
  • nieustających stanów zapalnych dziąseł i tkanek okołowierzchołkowych;
  • nieprawidłowego wzrostu ósemki;
  • ucisku lub nieprawidłowego wpływaniu na siódemki;
  • stłoczenia zębów lub widocznej wady zgryzu;
  • patologiach zębowych.

Chociaż nie każdy z Pacjentów zdaje sobie z tego sprawę, tak na ekstrakcję zębów mądrości należy zdecydować się także w sytuacji występowania niepokojących i długotrwałych bólów zatok czy uporczywych bóli migrenowych. Ostateczną decyzję warto zostawić doświadczonemu lekarzowi.

Prewencyjna ekstrakcja ósemek

Po konsultacji ze specjalistą Pacjent może zdecydować się na prewencyjną ekstrakcję ósemek, której głównym celem jest ograniczenie lub uniknięcie możliwości pojawienia się stanów zapalnych – te zaś mogą nieść za sobą nieprzyjemne odczucia bólowe, powikłania rozszerzające się na sąsiadujące zęby i tkanki miękkie, a także poważne patologie zębowe i wady zgryzu.

Wczesne usunięcie ósemki zapobiega także rozwojowi chorób odogniskowych, takich jak choroby serca czy stawów.

Usunięcia zębów zatrzymanych

Zdarzają się również takie sytuacje, kiedy nie dochodzi do wyrżnięcia się wykształconego zęba. Taki ząb może początkowo nie dawać żadnych objawów, nawet możemy nie mieć świadomości bez zdjęcia RTG, że jesteśmy właścicielami zatrzymanych ósemek. Bardzo często dowiadujemy się, kiedy pojawia się stan zapalny, torbiel, czy intensywny ból.

Konieczny staje się wtedy zabieg usunięcia zatrzymanego zęba, który pomoże nam przywrócić zdrowie w jamie ustanej.